ES investicijos UAB „DEVOLD“ energetiniam efektyvumui
Advokatų kontoros „Glimstedt” klientė UAB „DEVOLD” įgyvendina projektą „Atsinaujinančios energijos išteklių diegimas UAB „DEVOLD“ ga…
Žodžiai influenceris (nuomonės formuotojas) arba mikro-influenceris šiuo metu yra labai populiarūs. Taip vadinami daug sekėjų socialiniuose tinkluose turintys žmonės, kurių pasisakymai apie tam tikrus produktus, prekės ženklus ar įvykius sulaukia didelio sekėjų dėmesio. Kita vertus, nebūtina turėti daug sekėjų, norint savo rate tapti nuomonės formuotoju. Ne tik influenceriai, mikro-influenceriai, tinklaraštininkai, bet ir visi socialinių medijų vartotojai, kurių paskyra yra vieša (public), laikomi viešosios informacijos rengėjais ir skleidėjais. Skelbdami informaciją, jie ne tik privalo užtikrinti asmenų teisę į duomenų apsaugą, privatumą, garbę ir orumą bei nepilnamečių apsaugą, bet ir tinkamai žymėti reklaminį turinį.
Reklaminiu turiniu laikomas bet koks turinys, už kurį buvo sumokėta arba kitaip atsilyginta, įskaitant vadinamąją paslėptą reklamą.
Lietuvos Respublikos reklamos įstatyme nurodoma, jog paslėpta reklama yra bet kokia forma ir bet kokiomis priemonėmis skleidžiama informacija apie gamintoją ar paslaugos teikėją, jo pavadinimą ar veiklą, prekių ženklą, pateikiama taip, kad reklamos vartotojas gali nesuprasti, kad tai reklama, arba gali suklysti dėl pateiktos reklamos tikrojo tikslo. Toks informacijos pateikimas visais atvejais laikomas paslėpta reklama, kai už ją užmokama ar kitaip atsilyginama.
Ne tik pinigai, bet ir nemokamos paslaugos ar produktai turėtų būti vertinami kaip atsilyginimas už reklamą ir to pagrindu paskelbtas turinys turi būti atitinkamai pažymėtas. Pavyzdžiui, reklamuojant kelionę, už kurią buvo atlyginta nemokamais bilietais, įraše giriant paslaugą, kuri iš paslaugos teikėjo buvo gauta nemokamai, arba sekėjams duodant laimėti rėmėjo suteiktą produktą ar paslaugą, privalu turinį tinkamai žymėti kaip reklaminį.
Susitarimas dėl turinio kontrolės gali būti esminė sąlyga, kam bus skiriama bauda – reklamos davėjui ar reklamos paslaugos teikėjui. Reklamos įstatyme nurodoma, jog reklamos davėjas atsako už įstatyme nustatytų reikalavimų neatitinkančios reklamos naudojimą, jeigu jis neįrodo, kad šiame įstatyme nustatyti reikalavimai buvo pažeisti ne dėl jo kaltės. Jeigu įmonė turėjo turinio kontrolę prieš užsakydama pranešimą, bauda už paslėptą reklamą ar kitą įstatymo reikalavimų neatitinkančios reklamos pažeidimą turėtų atitekti jai. Beje, influenceriai, kaip fiziniai asmenys ir reklamos paslaugų tiekėjai, už reklamos įstatymo reikalavimus neatitinkančios reklamos skelbimą gali būti baudžiami administracine tvarka, jeigu nustatoma, jog reklamos įstatymas buvo pažeistas dėl influencerio veiksmų gaminant ar skelbiant reklamą arba influenceris negali pateikti informacijos apie reklamos davėją.
Raminta Bučiūtė yra advokatų kontoros GLIMSTEDT teisininkė, žiniasklaidos teisės ekspertė, besispecializuojanti duomenų apsaugos, intelektinės nuosavybės bei technologijų, žiniasklaidos ir komunikacijų teisės srityje.
15min.lt: Vieša informacija socialiniuose tinkluose: kokie reikalavimai taikomi reklaminiam turiniui
Delfi.lt: Vieša informacija socialiniuose tinkluose: kokie reikalavimai taikomi reklaminiam turiniui