ES investicijos UAB „DEVOLD“ energetiniam efektyvumui
Advokatų kontoros „Glimstedt” klientė UAB „DEVOLD” įgyvendina projektą „Atsinaujinančios energijos išteklių diegimas UAB „DEVOLD“ ga…
Šiuo metu svarstomame Seimo rudens sesijos darbų programos projekte – ne vienas transporto sektoriui aktualus teisės aktų pakeitimas. Plačiau apžvelgsiu kelis pagrindinius programos projekte numatytus laukiamus teisės aktų pakeitimus.
Be Seimo rudens sesijos darbų programoje numatytų svarstyti teisės aktų pakeitimų, ne mažiau svarbūs yra ir Aplinkos ministerijos šiuo metu rengiami strateginiai aplinkos politikos įgyvendinimo dokumentai, kurie apims ir siektinus aplinkos tikslus transporto sektoriuje.
Pažymėtina atnaujinama Nacionalinė klimato kaitos valdymo politikos strategija, siekiant įtvirtinti trumpalaikius iki 2030 m. ir siektinus vidutinės trukmės iki 2040 m. bei ilgalaikius iki 2050 m. tikslus ir uždavinius, bei rengiamas Integruotas Nacionalinis energetikos ir klimato srities planas, kuriame nustatomos priemonės, skirtos įgyvendinti Lietuvos energetikos ir klimato kaitos tikslus iki 2030 m.
Šie strateginiai politikos įgyvendinimo dokumentai privalo būti pateikti Europos Komisijai iki 2020 m. sausio 1 d., tačiau jau šiandien aišku, kad Lietuva užsibrėžė ambicingą tikslą iki 2050 metų pasiekti ekonomikos neutralumą klimatui. Tam šiuo metu rengiamas nacionalinės pažangos programos projektas, kuriame numatoma horizontaliai nustatyti atskirų ūkio sektorių klimato kaitos švelninimo tikslus ir uždavinius bei rengti / atnaujinti atskirų ūkio sektorių plėtros programų projektus 2021-2030 m. laikotarpiui.
Justinas Poderis, advokatų kontoros GLIMSTEDT vyresnysis teisininkas