Europos skaitmeninės rinkos greitai susilies į vieną

Europos Komisija, siekdama sudaryti didesnes vartotojų ir įmonių galimybes visoje Europoje gauti skaitmeninių prekių ir paslaugų, sukurti sąlygas skaitmeniniams tinklams ir novatariškoms paslaugoms klestėti bei maksimaliai panaudoti skaitmeninės ekonomikos augimo galimybes, paskelbė bendrosios skaitmeninės rinkos strategiją, kurią ketina įvykdyti iki 2016 m. pabaigos.

Visų pirma, bendroji skaitmeninė rinka atveria naujas galimybes paskatinti ekonomiką naudojantis el. prekyba. Kaip rodo praktika ir rinkos tyrimai, šiuo metu dauguma vartotojų nesinaudoja kitų Europos Sąjungos valstybių narių el. parduotuvėmis dėl elementarių priežasčių: aukštos prekių pristatymo ir grąžinimo kainos, ilgų pristatymo terminų; bei diskriminuojančios praktikos, kai interneto pardavėjai vartotojams, naršantiems iš tam tikros teritorijos, neleidžia pasiekti svetainės arba nukreipia juos į vietinę parduotuvę, kurioje pateikiamos kainos yra kitokios. Atsižvelgiant į tai, numatoma supaprastinti ir suderinti Europos Sąjungos tarpvalstybinės el. prekybos teisinį reglamentavimą dėl pirkimo internetu sutarčių ir internetu perkančių vartotojų apsaugos, persvarstyti vartotojų apsaugos reglamentą, užtikrinti veiksmingesnį ir įperkamą siuntų pristatymą, nutraukti nepateisinamą geografinį blokavimą bei nustatyti konkurencijos problemas, nuo kurių kenčia Europos Sąjungos el. prekybos rinkos.

Plačiau: vz.lt

Autorius: GLIMSTEDT teisininkė Raminta Stravinskaitė

Užsisakykite svarbiausias naujienas