Praktiniai patarimai, kaip užtikrinti saugią darbo aplinką ir organizuoti nuotolinį darbą

Praktiniai patarimai, kaip užtikrinti saugią darbo aplinką ir organizuoti nuotolinį darbą

Bendros rekomendacijos

  • Organizuoti profesinės rizikos vertinimą.
  • Peržiūrėti galiojančius vietinius norminius teisės aktus, įvertinti naujų dokumentų parengimo poreikį (, darbo tvarkos taisyklės; nuotolinio darbo tvarka; darbuotojų saugos ir sveikatos instrukcijos; asmens saugos priemonių naudojimo instrukcijos; informacinių ir komunikacinių technologijų naudojimo bei darbuotojų stebėsenos ir kontrolės tvarka, kt.).
  • Tinkamai informuoti ir supažindinti darbuotojus su taikomais reikalavimais.
  • Paskirti asmenį, atsakingą už nustatytų darbo organizavimo reikalavimų įgyvendinimą.
  • Užtikrinti tinkamą nustatytų reikalavimų vykdymą.
  • Teikti paramą, konsultacijas darbuotojams, kurie galimai patiria nerimą ar stresą.

Kaip sumažinti užsikrėtimo COVID-19 liga riziką darbe?

1. Darbuotojų sveikata, asmeninės apsaugos priemonės (AAP)

  • Užtikrinti, kad darbo vietoje nedirbtų darbuotojai:
    • kuriems pasireiškia ūmių viršutinių kvėpavimo takų infekcijų požymių;
    • kuriems privaloma izoliacija, izoliacijos laikotarpiu (išskyrus atvejus, kai gautas NVSC leidimas).
  • Pagal poreikį darbuotojus aprūpinti AAP (vienkartinėmis pirštinėmis, kvėpavimo takų apsaugos priemonėmis, veido skydeliais, apsauginiais akiniais ir pan.).
  • Instruktuoti darbuotojus apie teisingą AAP priemonių naudojimą.
  • Užtikrinti, kad darbuotojai tinkamai naudotųsi AAP.

2. Higienos priemonės

  • Sudaryti galimybes tinkamai darbuotojų ir lankytojų rankų higienai ir dezinfekcijai.
  • Atsižvelgiant į srautus, užtikrinti pakankamą priemonių kiekį.
  • Informuoti darbuotojus ir lankytojus apie tinkamos asmens higienos reikalavimus, pateikti rankų plovimo ir (ar) dezinfekcijos vaizdines rekomendacijas.
  • Raginti darbuotojus laikytis griežtos rankų higienos bei kitų higienos reikalavimų.
  • Užtikrinti reguliarų patalpų vėdinimą (ne rečiau kaip 1 kartą kas valandą).
  • Užtikrinti reguliarų dažnai liečiamų paviršių valymą ir (ar) dezinfekavimą tam skirtomis priemonėmis (ne rečiau kaip 2 kartus per dieną).

3. Organizacinės priemonės

  • Kiek tai įmanoma, organizuoti darbą ir klientus aptarnauti nuotoliniu.
  • Posėdžius, pasitarimus, susirinkimus organizuoti nuotoliniu būdu. Organizuojant vienoje patalpoje, jų metu dėvėti nosį ir burną dengiančias apsaugos priemones.
  • Kai funkcijos atliekamos darbo vietoje:
    • pagal galimybes organizuoti darbą pamainomis, grupėmis, kurių darbuotojai nesikeičia ir nesimaišo;
    • pagal galimybes skirtingiems darbuotojų srautams taikyti skirtingą darbo pradžios, pabaigos ir pietų bei kitų pertraukų laiką;
    • pagal galimybes užtikrinti, kad skirtingų pamainų, grupių darbuotojai neturėtų kontaktų bendro naudojimo patalpose;
    • jei darbuotojai vežami į / iš darbo, transporto priemonėse neturi būti asmenų iš skirtingų pamainų, grupių;
    • tarp sėdimų darbo vietų įrengti pertvaras, tarp darbuotojų išlaikyti ne mažesnį kaip 2 m. atstumą.

4. Lankytojų aptarnavimas, paslaugų teikimas

  • Prie įėjimo į įstaigą pateikti informaciją:
    • apie lankytojų asmens higienos laikymosi būtinybę;
    • kad neaptarnaujami lankytojai, turintys ūmių viršutinių kvėpavimo takų infekcijų požymių;
    • apie būtinybę vyresniems nei 6 m. amžiaus lankytojams dėvėti nosį ir burną dengiančias apsaugos priemones.
  • Sumažinti galimybę patekti į darbo patalpas tretiesiems asmenims.
  • Apriboti darbuotojų fizinį kontaktą su lankytojais, išlaikant ne mažesnį nei 2 m. atstumą arba atskirti darbo vietą nuo lankytojo pertvaromis.
  • Jei darbas susijęs su darbuotojų išvykimu į kitus objektus, objekte darbuotojai privalo:
    • dėvėtų nosį ir burną dengiančias apsaugos priemones;
    • laikytis ne mažesnio kaip 2 m. atstumo nuo kitų asmenų;
    • vengti tiesioginio fizinio kontakto su kitais asmenimis;
    • laikytis asmens higienos reikalavimų.

COVID-19 prevencijos planas

  • Darbuotojai, kuriems pasireiškia ūmių viršutinių kvėpavimo takų infekcijų ir kitų užkrečiamųjų ligų požymiai, privalo:
    • informuoti apie tai tiesioginį vadovą ir nevykti į darbą / vykti namo;
    • konsultuotis koronaviruso linija Nr. 1808 arba su  asmens sveikatos priežiūros įstaiga ir vykdyti jų nurodymus.
  • Sužinojus apie darbuotojui nustatytą COVID-19 ligą, darbdavys turi:
    • stabdyti darbus įmonėje ar padalinyje, kuriame dirbo COVID-19 liga susirgęs darbuotojas;
    • pagal galimybes identifikuoti kontaktavusius darbuotojus, juos informuoti apie taikomą izoliaciją, informuoti NVSC;
    • organizuoti darbo patalpų dezinfekciją;
    • sudaryti galimybę darbuotojams dirbti nuotoliniu būdu;
    • darbus įmonėje atnaujinti tik tinkamai išvalius ir dezinfekavus aplinką, leisti į darbo vietas sugrįžti darbuotojams, kuriems netaikoma izoliacija.

Darbo nuotoliniu būdu organizavimas

  • Dėl darbo nuotoliniu būdu sutariama raštu (, susitarimas dėl darbo sutarties keitimo; atskiras susitarimas dėl darbo organizavimo nuotoliniu būdu).
  • Darbdavys patvirtina nuotolinio darbo tvarką, informacinių ir komunikacinių technologijų naudojimo bei darbuotojų stebėsenos ir kontrolės tvarką, kitus vidinius dokumentus.
  • Į nuotolinį darbą reglamentuojančius dokumentus rekomenduojama įtraukti nuostatas:
    • nuotolinio darbo vietos reikalavimai (jeigu tokie keliami, atsižvelgiant į darbo funkcijų pobūdį);
    • saugios ir sveikos darbo sąlygos;
    • darbo nuotoliniu būdu trukmė, jo pradžia ir pabaiga, darbo laiko apskaitos taisyklės;
    • atsiskaitymo už atliktus darbus tvarka;
    • darbui suteikiamos darbo priemonės, aprūpinimo ir naudojimosi darbo priemonėmis taisyklės; galimų darbuotojo su darbu, darbo priemonių įsigijimu, įsirengimu ir naudojimu susijusių išlaidų kompensavimo tvarka ir sąlygos;
    • darbo vykdymo nuotoliniu būdu reikalavimai (jei tokie keliami, atsižvelgiant į darbo funkcijų pobūdį).

Paruošė: „Glimstedt“ teisininkė Laura Tunkevičiūtė

Užsisakykite svarbiausias naujienas